Головна | Реєстрація | Вхід | RSS П`ятниця, 15.12.2017, 05:40




Макарівський дошкільний 

навчальний заклад 

     "Барвінок"

Ви увійшли як Гість

Група "Гості"Вітаю Вас Гість


Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 43
Форма входу

Наша адреса

Блог

Головна » 2013 » Січень » 15 » Психологічна служба
16:42
Психологічна служба

Організація діяльності психологічного кабінету

Макарівського ДНЗ «Барвінок».


Психологічний кабінет Макарівського ДНЗ «Барвінок» займає окрему кімнату пл.. 56 кв.м., укомплектований меблями, піаніно, комп’ютером, принтером, телевізором, аудіо-відео технікою, забезпечений методичною літературою, необхідними періодичними виданнями, посібниками, роздатковим матеріалом, дитячою літературою, іграшками, канцелярським приладдям.

В кабінеті оформлено організаційно-планувальний (методичний) простір, консультативний та ігровий простір. 




Ізотерапія (виставка дитячих робіт)




Консультативний простір





Організаційно-планувальний (методичний простір кабінету.




Робочі місця дітей обладнані з урахуванням віку дітей та специфіки діяльності кабінету. Оформлення кабінету відповідає рекомендованим санітарно-гігієнічним, технічним нормам, естетичним вимогам.


Практичним психологом ведеться така документація:


  • плани роботи на рік;

  • плани роботи на місяць;

  • індивідуальні психодаагностичні картки;

  • індивідуальні картки спостереження за адаптацією дитини;

  • журнал щоденного обліку роботи практичного психолога;

  • журнал спостережень за розвитком дитини;

  • протоколи групових та індивідуальних консультацій;

  • журнал проведення корекційно-розвивальної та відновлювальної роботи;

  • журнал діагностичного обстеження дітей;

  • журнал психологічного аналізу занять;

  • тижневий графік роботи.




Також оформлені папки: 


  • нормативно-правова база;

  • довідково-інформаційні матеріали;

  • діагностика дітей дошкільного віку;

  • корекційно-розвивальна та відновлювальна робота;

  • обліково-статистична документація;

  • матеріали для службового користування;

  • робота з батьками;

  • заяви батьків на проведення психологічного діагностування та проведення індивідуальної корекційно-розвивальної роботи з дітьми;

  • консультації, виступи перед вихователями та батьками;

  • цікаві завдання, вправи, ігри, загадки, головоломки, ребуси;

  • картотека.




Практичний психолог ДНЗ «Барвінок» 

Палієнко Антоніна Володимирівна,

освіта вища (педагогіка та психологія 

дошкільна), стаж педагогічної 

роботи 35років, «Відмінник народної освіти», 

2007-2010р.р. навчальні заняття при КОІПОПК,

Сертифікат КОІПОПК, 

спеціаліст 1-ої категорії, на посаді практичного 

психолога 6 років.

З дітьми ДНЗ «Барвінок» працюю з 2009 року.

Протягом 2009 -2011років працювала над темою «Психологічні методи розвитку емоційних станів та комунікативних навичок дітей старшого дошкільного віку».Досвід роботи представлений у РМК відділу освіти.


На даний час працюю над головними завданнями: 


  1. Створення психологічних умов для повноцінного розвитку кожної дитини в межах її вікових та індивідуальних особливостей.

  2. Надання допомоги дітям, які мають труднощі у психічному, інтелектуальному та емоційно-вольовому розвитку.

  3. Просвітницька діяльність.



Головними напрямками в роботі є:


  • формування психологічної готовності до шкільного навчання, вміння дошкільників вчитися;

  • профілактика негативних проявів у поведінці дітей, формування елементів саморегуляції у поведінці вихованців.

  • Освітня допомога батькам у розумінні вирішального значення батьківської ролі у вихованні дитини.



На початку навчального року на протязі вересня – жовтня спостерігаю за новоприбулими дітьми віком від 2-ох до 4-ох років з метою отримання інформації про розвиток дитини, її індивідуальні особливості, рівень умінь та адаптації, веду журнал та картки спостережень за адаптацією дитини, динаміки розвитку умінь і навичок дітей. 

Також проводжу психодіагностику з дітьми молодшого, середнього та старшого дошкільного віку, використовую методики, тести: діагностичне спостереження, бесіди, опитування, «експрес диагностика в детском саду» (Павлова Н.Н.), комплекс методик для вихованців молодших, середніх, старших груп (Вісник психологічної служби Київщини), методика «Впізнання фігур» (за Т.Богдановою, Т.Корніловою), «Рисунковий тест» (за методикою С.Вартегга), проективні методики: «Малюнок сім’ї», «Родина тварин» ( Венгер А.Л.), «Неіснуюча тварина» (Максимова Н.Ю.), «Малюнок сім’ї» (Венгер А.Л.), тест П.Торренса «Закінчи малюнок», картка спостереження за адаптацією (Стреж Л.В.), методика «Соціометрія» (Г.П.Лаврентьєва, Т.М.Титаренко), методика «Драбинка» (Т.Д.Марцинковська), методика «Визначення агресивності» (Г.П.Лаврентьєва, Т.М.Титаренко, методика «Визначення тривожності», методика «Визначення імпульсивності» (Г.П.Лаврентьєва, Т.М.Титаренко). Результати обстежень, рекомендації записую у діагностичні картки дитини. Діагностичне обстеження та індивідуальну корекційно-розвивальну роботу з дітьми проводжу з дозволу батьків та добровільної участі дітей, орієнтуючись на вікові норми з урахуванням індивідуально-психологічних та особистісних відмінностей дитини.

Спостереження і діагностичне обстеження свідчать, що є діти, які мають проблеми у розвитку пізнавальної сфери – це низький рівень розвитку пам’яті, уваги, мислення, саморегуляції, що викликає тривожність, невпевненість у собі, небажання вчитись, страх школи.

За результатами обстежень планую групову корекційно-розвивальну та відновлювальну роботу з усією віковою групою, також формую корекційні групи за проблемою та індивідуальну роботу з окремими дітьми, профілактичну роботу з дітьми, роботу з батьками, вихователями.

В розкладі занять відведено 2 години на тиждень для проведення групової корекційно-розвивальної та відновлювальної роботи з дітьми. Для проведення діагностичної та індивідуальної корекційно-розвивальної роботи щоденно знаходимо час в режимі дошкільного закладу при постійній співпраці, розумінні і підтримці методиста та вихователів ДНЗ в першу та другу половину дня (не порушуючи режиму).






Заняття з дітьми старшої групи (ізотерапія)

Корекційно-розвивальну роботу з молодшими дошкільниками проводжу по корекційно-розвивальній програмі «Розумні малята» (г.»Психолог» №4, 11р.) Мета програми - розвиток пізнавальної сфери молодших дошкільників. З дітьми старшого дошкільного віку по розвивальній програмі «Веселі заняття» (г. «Психолог», №4-11р.), яка спрямована на розвиток різних сторін психіки дитини – її пізнавальної та емоційної сфер, та по корекційно-розвивальній програмі «Світ дитячих відносин» (Психологічний вісник Київщини, 2012р.). Мета програми – корекція надмірної агресивності, сором’язливості, демонстративності, вразливості дітей дошкільного віку.

В програмі використані арттерапевтичні техніки: ізотерапія, ігрова терапія, данс – терапія.





Заняття в корекційній групі з розвитку мовлення ( діти логопедичної групи)


Індивідуальні заняття проводжу за програмою «Країна знань» (Психологічний вісник Київщини , 5-й випуск,2012р). Мета корекційно-розвивальної програми – розвиток пізнавальних здібностей дітей старшого дошкільного віку. Також використовую цікаві завдання, вправи, ігри, головоломки, малюнкові завдання, загадки, ребуси, картини, практичний роздатковий матеріал на розвиток психічних процесів, пізнавальної, емоційно-вольової сфери, розвитку міжособистісних відносин, формуванню елементів саморегуляції, розвитку ручної моторики, творчих здібностей. 

Ефективність індивідуального напряму корекційної роботи практичного психолога полягає в тому, що в ньому найкраще здійснюється індивідуальний та диференційований підходи до кожної дитини. Адже діти, які мають недостатній рівень інтелектуального розвитку, здебільшого не виявляють належної активності під час роботи на групових заняттях, не бажають навчатися, виконувати завдання. Саме індивідуальні заняття допомагають психологу встановити тісний позитивний контакт з дитиною, викликати в неї бажання вчитися та співпрацювати, належним чином простежити за набуттям та вдосконаленням певних знань, умінь та навичок.

Готуючись до занять із дітьми, намагаюсь опрацьовувати багато літератури, використовувати якомога більше наочності, художнього слова, роздаткового матеріалу. Види діяльності підбираю так, щоб у поєднанні вони могли підтримувати інтерес дитини, створюючи мотиваційний аспект психокорекції. До таких видів діяльності відносять навчальну діяльність, гру, конструювання, образотворчу діяльність та специфічну форму діяльності – спілкування. Під час спілкування з дітьми створюю таке середовище, що допомагає розвинути їхні здібності, поглиблює природну допитливість та навчити дитину творчо мислити, керувати своєю поведінкою, будувати міжособистісні стосунки й навчити головного – вмінню вчитися.

Отже, системна і цілеспрямована робота з дітьми, використання різноманітних форм і методів роботи, дають хороші позитивні результати, що позначається визначенням «дошкільна зрілість».




Ігровий простір кабінету

Оскільки гра є провідною діяльністю дитини дошкільного віку, то під час вирішення поставленої мети пріоритетного значення надається ігровим методам – дидактичним та рухливим іграм та вправам. В психологічному кабінеті створено ігровий простір та підібрано відповідно до вимог забезпечення психологічного кабінету необхідним ігровим матеріалом : розвивальний, пізнавальний та навчальний ігровий матеріал. В своїй практичній роботі використовую дуже багато різноманітних ігор, етюдів, танцювально-рухові вправи. Практикую проведення ігор на ігрових майданчиках на свіжому повітрі в любу пору року. Ігри й ігрові вправи позитивно впливають на розвиток дитини. Якщо дитина вміє гратися, якщо її радують власні досягнення і надихає перемога над труднощами, якщо вона навчилася уважно слухати й бачити, їй ніколи не буде нудно. Такий малюк завжди веселий, допитливий, він випромінює позитивні емоції й повсякчас готовий пізнавати барвисте і безмежне довкілля.

Діти дуже люблять такі терапевтичні техніки як ігротерапія, ізотерапія, казкотерапія, відповідна організація простору створює атмосферу комфортності, гармонійності й довіри. Особливо дітям подобаються техніки на розвиток дрібної моторики: це масаж пальців рук шестигранним олівцем, каштанами, горіхами, пальчикова гімнастика та за допомогою намиста, ґудзиків, зав’язування вузлів на мотузці, малювання, ліплення, конструювання з кубиків, «лего», паличок, вміння користуватися ножицями. Дуже ефективний прийом – графічний диктант, розвиває довільну увагу дітей, слухову пам'ять, уміння діяти за словесною інструкцією, вчить контролювати свої дії. 

Велику роль у популяризації професії психолога відіграє просвітницька діяльність. Тому багато уваги надаю роботі з педагогами. Це – виступи на педрадах, участь у семінарах-практикумах, організація «круглих столів», консультації , опрацювання, обговорення цікавих питань, диспути на найбільш актуальні теми на психологічну та педагогічну тематику. Наведу деякі з них: «Прогнозування успішності дитини у шкільному навчанні», «Здоров’я дитини – спільне завдання ДНЗ та родини», «Система роботи з неординарними дітьми», «Причини і фактори негативних проявів поведінки, їх рання профілактика» (педради), психолого-педагогічний семінар «Психологія і здоров’я», семінар-практикум для молодих вихователів «Своєчасний вихователь», психолого-педагогічний тренінг «Комунікативна компетентність сучасного вихователя», круглий стіл «Як підвищити професійну компетентність педагогів?», психолого-педагогічний тренінг «Розвиток креативних здібностей педагогів».

Консультації для вихователів:


  • найдорожчий скарб – наші діти;

  • врахування типу темпераменту в роботі з дітьми;

  • формування психологічної готовності дитини до навчання;

  • соціальна невпевненість дітей: шляхи подолання;

  • вередливість і дитячі капризи;

  • гра в житті дошкільника;

  • розвиток пізнавальної активності дошкільників;

  • конфлікти в дошкільному віці;

  • причини психологічних труднощів у дітей дошкільного віку;

  • емоційно-ціннісний розвиток дитини;

  • як зробити батьків своїми союзниками? та інші.



Робота з батьками починається з їхнього знайомства з психологом на перших батьківських зборах. З перших зустрічей з батьками зрозуміла, що батьки не знають ролі і завдання психолога в дошкільному закладі. Тому одним з питань на батьківських зборах було питання: «Для чого психолог в ДНЗ?». Також такі питання як «Психологічна готовність дитини до школи», «Роль матері у вихованні дитини», «Формування самооцінки у дітей дошкільного віку» та ін. Щодня контакти з батьками здійснюються під час групових та індивідуальних зустрічах, під час співбесід, консультацій. Дуже приємно, що батьки не просто вислуховують інформацію про виховання й розвиток дітей, а ставлять багато запитань, цікавляться найменшими дрібничками, що відбуваються в житті дітей, надаю необхідні рекомендації.

Постійно працюють «куточки для батьків», стенди «Радить психолог».

В цьому році працює психологічний гурток з ізотерапії: малювання різними техніками, ліплення з солоного тіста, глини, пластиліну, аплікація з різних матеріалів, виготовлення картин з пазлів, виробів з природного матеріалу з метою розвитку креативності дошкільників, розвитку дрібної моторики рук, підготовки руки дитини до письма. Оформлено виставку дитячих робіт.


Консультації для батьків:


  • особливості формування якостей характеру дитини-дошкільника;

  • про вимогливість до дітей;

  • звідки береться неслухняність?;

  • формування характеру дитини-дошкільника;

  • як виховувати у дітей впевненість у собі?;

  • причини виникнення дитячих страхів. Як треба поводитися з дітьми, які бояться?;

  • спілкування батьків з дітьми в конфліктній ситуації;

  • вплив сучасного телебачення на внутрішній світ і поведінку дитини;

  • формування батьківської ефективності;

  • дисципліна – не покарання.


Спільно з вихователями проводимо зустрічі з педагогами гімназії з метою наступності у навчально-виховній роботі школи та ДНЗ.

Організація та проведення різноманітних заходів дають змогу педагогам глибше усвідомити шляхи реалізації проблем, які ставить перед нами сьогодення, оптимізувати творчість вихователів, допомагають у навчанні і вихованні дошкільників, розвивають здібності й обдарування малюків. 

Переглядів: 1413 | Додав: Admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Календар
«  Січень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Музичні вітання
Архів записів
Друзі сайту
Кошик
Ваш кошик порожній
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2017
Створити безкоштовний сайт на uCoz